-
Games
-
Skyrim Special Edition
-
Mods
-
Visuals and Graphics
- Window Shadows RT
- Download:
-
Manual
File information
Last updated
Original upload
Created by
HHaley and Dlizzio
Virus scan
Tags for this mod
-
Description
-
Files
2 -
Images
102 -
Videos
6 -
Posts
1,837 -
Forum
0 -
Bugs
8 -
Logs
-
Stats
About this mod
Windows cast shadows from interiors in Skyrim. Now uses simulated ray tracing.
-
Requirements
-
Permissions and credits
-
Translations
- Ukrainian
- Spanish
- Russian
- Polish
- Italian
- German
-
Changelogs
Window Shadows RT: Simulated Ray Tracing
Overhauls interior lighting in Skyrim by casting shadows from sunlight, especially from windows.
- Includes Window Shadows Enhancer
- Includes Window Shadows Light Fader
- Includes Brighter Window Glow Maps
- Includes Window Shadows Patches
Compatibility:
(You can still pair this mod with Luminosity or ELE, just place it after this mod in load order)
Описание
Файлы3
Скриншоты7
Видео2
Комментарии103
Данный мод относится к категории модов на изменение игрового освещения в Skyrim SE-АЕ, а в частности, ориентирован на расширение отображения отбрасываемых теней от объектов и добавление дополнительных теней, которых вообще не было в игре, то есть, тени будут добавлены в те места, где они должны быть, но их нет. А так же главной особенностью мода является то, что никакого падения производительности, а визуальная составляющая будет в разы лучше. Окна теперь будут отбрасывать тени как изнутри, так и снаружи. Хорошо работает с ELE.
Для Skyrim LE данный мод смотрите здесь
Подробнее о возможностях мода:
— В различных помещениях (но не во всех), на полу будут отображаться силуэты оконных решеток и рам, а так же тени деревьев.
— Таверны и харчевни будут иметь намного больше уникальной атмосферы, путем добавления некоторых объектов.
— Данный мод затрагивает практически все интерьеры, комнаты и некоторые подземелья.
— Большинство подземелий оставлены ванильными без изменений, так что некоторые моды изменяющие подземелья на темные, будут работать нормально.
Совместимость:
Работает с любым погодным модом.
Совместим с модами Enhanced Lighting for ENB (ELE) и Luminosity Lighting Overhaul, просто поместите эти моды после мода «Window Shadows» в порядке загрузки.
Не совместим с RLO
Не совместим с «Enhanced Lights and FX» (ELFX), для совместимости с ELFX используйте новый аддон на тени и эффекты для ELFX
Совместим с «Relighting Skyrim» (на странице мода Relighting Skyrim есть вариант для Window Shadows)
Работает с большинством модов на изменение внутренних помещений, кроме тех, которые меняют модели зданий, но полная совместимость не определена для модов на внутренние изменения.
Требования:
Skyrim SE-АЕ
Backported Extended ESL Support (требуется для мода версии RT 1.4 и выше, ТОЛЬКО если у вас игра ниже чем АЕ 1.6.1130 или 1.6.1170)
Unofficial Skyrim Special Edition Patch SE (USSEP) 4.2.5b или Unofficial Skyrim Special Edition Patch AE (USSEP) 4.2.6а и выше (требуется только для версии мода 7.7.5)
ENBseries 0.466 и выше для Skyrim SE-АЕ (нужно для трассировки лучей если используете сам мод Window Shadows RT) :, если не можете скачать с сайта Б.Воронцова то скачайте нужную версию здесь
ENB Light — НАСТОЯТЕЛЬНО рекомендуется, но не требуется как обязательный, для правильной работы самого мода
При обновлении с ранних версий до 7.7 и выше:
* Удалите из папки Data файлы Shadows — Textures.bsa, Shadows.bsa, WS-Light Fade.esp, если таковые у вас остались.
* Удалите плагин WSEnhancerCW.esp если такой у вас остался.
* Удалите патч RelightingSkyrim_SSE.esp
* Переустановите мод последней версии.
Установка:(можно вручную или через менеджеры модов)
* Скачать основной архив мода «Обычный RT 1.4» или «Версию 7.7.5 для совместимости с модом Relighting Skyrim SSE» и установить через менеджеры модов или вручную:
Модуль WindowShadows (основные файлы мода) — файл Shadows.esp и папки Meshes и Textures и поместить в Data в игре и активировать в менеджере модов.
Модуль WSEnhancer (опция Расширение) — файл WSEnhancer.esp делает внутреннее освещение (в интерьерах) более драматичным (х1.0). Активировать в менеджере модов. ДОЛЖЕН ЗАГРУЖАТЬСЯ ПОСЛЕДНИМ В ПОРЯДКЕ ЗАГРУЗКИ МОДОВ, ЧТОБЫ ОН РАБОТАЛ КОРРЕКТНО. Этот вариант совместим с любыми модами на изменение освещения.
модуль WSEnhancerBrighter (опция Расширение) — файл WSEnhancer.esp делает внутреннее освещение (в интерьерах) еще более драматичным (х0.5). Активировать в менеджере модов. ДОЛЖЕН ЗАГРУЖАТЬСЯ ПОСЛЕДНИМ В ПОРЯДКЕ ЗАГРУЗКИ МОДОВ, ЧТОБЫ ОН РАБОТАЛ КОРРЕКТНО. Этот вариант совместим с любыми модами на изменение освещения.
Модуль «WindowGlow» (опция) — это текстуры, для более яркого свечения окон.
Модуль «WSLightFade» (опция) — изменяет значение угасания/затухания всех источников света в Skyrim (внутренних и внешних).
Модуль «Plugins» (патчи для модов). Плагины имеют флаг ESL, не будут учитываться в лимите количества (255) установленных плагинов. Все патчи автоматически установятся в игру, через менеджер модов, если у вас в игре будут обнаружены именно моды, к которым эти патчи требуются.
Breezehome by Lupus
Breezehome TNF Expanded
Cities of the North Dawnstar
Cities of the North Morthal
Cities of the North Winterhold
Eli’s Breezehome
Hjerim TNF
Immersive College of Winterhold
Immersive Fort Dawnguard
InnCredible
JK’s Angeline’s Aromatics
JK’s Belethor’s General Goods
JK’s Bits and Pieces
JK’s Blue Palace.esp
JK’s Candlehearth Hall.esp
JK’s Radiant Raiment
JK’s Sleeping Giant Inn
JK’s The Bannered Mare
JK’s The Winking Skeever
Obscure’s College of Winterhold
Opulent Thieves Guild
Palaces and Castles Enhanced
The Great Town of Karthwasten
The Great Village of Old Hroldan
Отдельный патч для ELFX:
(для ELFX создан отдельный аддон на тени от окон)
* Скачать патч для мода «Enhanced Lights and FX» если вы им пользуетесь. Заменить исходный файл от самого мода «Enhanced Lights and FX» при установке патча. Поместите EnhancedLightsandFX.esp и ELFXEnhancer.esp (опция) в Data в игре, активировать. НО с этим патчем будут побочные эффекты, удалятся эффекты дымовой завесы в зданиях и дым от свечей, со слов автора патча, это результат того, что изменены игровые ячейки, чтобы тени работали корректно. Все эффекты дыма от ELFX удаляются с заменой ячеек.
На скриншотах использованы ELE вместе с Rudy ENB
Используйте LOOT для сортировки!!!
Обновление:RT 1.4
ВАЖНО!!! Обновлен только обычный вариант мода RT, обновление теперь делает другой мододел Zanderat https://www.nexusmods.com/skyrimspecialedition/mods/111091?tab=description
* Зависимость от неофициального патча USSEP удалена, то есть теперь USSEP не требуется как обязательный.
* СДЕЛАНЫ НОВЫЕ ЯЧЕЙКИ:
— Angarvunde02, Angarvunde03, Ansilvund02, DLC1DimHollowCrypt01, DLC Dragonborn, Angarvunde02.
* ИСПРАВЛЕНИЯ:
— Окружающие цвета теперь ближе к оригинальному стилю данного мода.
— Ноголомный проход (BrittleShinPass01) — изменен свет от солнечного света.
— Настройки освещения для Провал Сквозняков.
— Исправлена ошибка с полосатыми тенями для всех игровых ячеек.
— Добавлено отбрасывание теней от факелов и других источников света (например, заклинания).
— Изменены эффекты мерцания.
— Переработана «Буйная фляга» — Цистерна.
— Больше оранжевых свечей и более теплый свет от огня.
— Также изменен свет солнечного света на светло-желтый вместо светло-голубого.
— Более реалистичные окружающие цвета.
— Удалены туманы на полу из некоторых интерьеров.
— Улучшена светопроницаемость окон Драконьего Предела.
— Исправлены некоторые случаи, когда тени от источников света отображались как обрезанные тени.
— Удалены все статические изменения на стенах. Должно значительно повыситься совместимость с модами на изменения внутри помещений.
— Добавлен патч для мода Skyrim is Luminous.
Обновление:RT beta5 / 7.7.5
* Мод разделен на два варианта, обычный версии RTbeta5 и версии 7.7.5 для совместимости с модом Relighting Skyrim SSE, читайте подробнее в разделе «Установка» на странице данного мода Window Shadows и на странице Relighting Skyrim SSE.
* Вариант мода версии 7.7.5 для совместимости с модом Relighting Skyrim SSE обновляться не будет никогда, это финальная версия. НЕ забудьте удалить патч совместимости RelightingSkyrim_SSE.esp из игры!!!
* В варианте мода версии RTbeta5 добавлено использование всенаправленного отражения света для имитации трассировки лучей, исходящих от света, исходящего из окон (этот вариант мода в разработке).
* Примечание: Некоторые исправления могут не работать в бета-версии. В каких интерьерах на данный момент внесены изменения с трассировкой лучей:
Интерьеры Рифтена
Интерьеры Маркарта
Интерьеры Солитьюда
Интерьеры Вайтрана
Интерьеры Ривервуда
Храм Небесной гавани
Высокий Хротгар
Журнал изменений:
* Список изменений всех предыдущих версий смотрите в текстовом файле в архиве.
Новая версия. Основной архив мода RT 1.4 (с поддержкой трассировки лучей). Не для использования с модом Relighting Skyrim SSE (40 mb)Сервер №1
Патч для мода Skyrim is Luminous (только для использования с версией RT 1.4 и выше)Сервер №2
Старая версия. Основной архив мода 7.7.5 (без поддержки трассировки лучей). Все файлы мода Window Shadows 7.5.5 включены, кроме опций и патчей. Подробнее читайте в разделе Установка.Сервер №3
Описание
Все скриншоты
Файлы
К комментариям (2)
Мод на освещение в Skyrim SE, особенностью которого является отбрасывание теней из естественных источников освещения — окон.
Силуэты окон и тени деревьев будут отбрасываться на пол в некоторых интерьерах.
Этот мод затрагивает почти все интерьеры комнат и некоторые подземелья.
Большинство подземелий не были затронуты, так что моды, затемняющие подземелья, будут работать нормально.
Совместим с любыми погодными модами.
Отлично работает с Enhanced Lighting for ENB и Luminosity Lighting Capture, крайне не рекомендуется использовать с ELFX.
Должен быть совместим с большинством модов, изменяющих интерьеры, если не меняется планировка помещений.
Требования: Skyrim SE.
Установка: воспользуйтесь менеджером модов или поместите содержимое архива в папку с игрой.
Recommended Posts
Discussion topic:
Window Shadows RT by HHaley and Dlizzio
Wiki Link
Mod dropped due to instability. Tech will incorporate the interior shadows from windows into Relighting Skyrim, woot.
- 1 month later…
Posted
Pretty sure this one is ‘accepted’ but need confirmation
Posted
- Author
Posted
Posted
@z929669
Which version of this were we looking at? The new beta or v7.7.5? This will determine the version of RS that we use.
- Author
Posted
Hmmm… I have been using the Miscellaneous file version, since Dlizzio vanished. This mod is likely a dead mod, so I don’t know if the beta version is advisable.
Posted
16 minutes ago, DoubleYou said:
Hmmm… I have been using the Miscellaneous file version, since Dlizzio vanished. This mod is likely a dead mod, so I don’t know if the beta version is advisable.
I’ve been using the same. Just means I’m going to need to work on RS until the compatibility is fully there.
Posted
50 minutes ago, TechAngel85 said:
@z929669
Which version of this were we looking at? The new beta or v7.7.5? This will determine the version of RS that we use.
I have the standard version and didn’t even know about the beta for RS
EDIT: I have v7.6 installed … OMG, 7.6 is not even … deleted93399393 even has an archived 8.0 beta 3.1 version. Gimme a break.
So … can you recommend the install? Enhancer=no? Light fader=no? I probably will not be using the brighter glow maps, but who the hell knows …
Posted
21 minutes ago, z929669 said:
I have the standard version and didn’t even know about the beta for RS
EDIT: I have v7.6 installed … OMG, 7.6 is not even … deleted93399393 even has an archived 8.0 beta 3.1 version. Gimme a break.
So … can you recommend the install? Enhancer=no? Light fader=no? I probably will not be using the brighter glow maps, but who the hell knows …
I use the Miscellaneous File and have the brighter maps, no enhancer, no fader, no patches. If this mod isn’t complete, then I don’t see the point in adding it when there are going to be missing interiors. The mod does have open permissions for expansion/continuation by another user…
Posted
15 minutes ago, TechAngel85 said:
I use the Miscellaneous File and have the brighter maps, no enhancer, no fader, no patches. If this mod isn’t complete, then I don’t see the point in adding it when there are going to be missing interiors. The mod does have open permissions for expansion/continuation by another user…
Hmmm … seems like you should port what you want from it into RS-WS then and be done with their ADHD. Then we can toss it and use RS
Posted
12 minutes ago, z929669 said:
Hmmm … seems like you should port what you want from it into RS-WS then and be done with their ADHD. Then we can toss it and use RS
WS is a completely different style than RS. I wouldn’t even be supporting it with RS if it wasn’t being considered for the Guide.
Looking at the plugin in the CK, I would say the mod is far from done from what I know of what they were doing and planning (which is probably the reason the Beta came along). That means we’ll get this mod’s style in some places, but not in others. From that, I say we just ignore this one until it matures or is picked up by someone else. Step could pick it up for our Stewardship Service, but I don’t think I would care to work on it. I already have RS that I help maintain and I have a lighting mod of my own. It’s been a WIP for some time now (just haven’t worked on it in forever).
Posted
13 minutes ago, TechAngel85 said:
WS is a completely different style than RS. I wouldn’t even be supporting it with RS if it wasn’t being considered for the Guide.
Looking at the plugin in the CK, I would say the mod is far from done from what I know of what they were doing and planning (which is probably the reason the Beta came along). That means we’ll get this mod’s style in some places, but not in others. From that, I say we just ignore this one until it matures or is picked up by someone else. Step could pick it up for our Stewardship Service, but I don’t think I would care to work on it. I already have RS that I help maintain and I have a lighting mod of my own. It’s been a WIP for some time now (just haven’t worked on it in forever).
Seems fair … but can you merge some of what you have done in regards to WS into RS? Having shadows from windows in iteriors, I mean. Then, who cares about this mod.
Posted
11 minutes ago, z929669 said:
Seems fair … but can you merge some of what you have done in regards to WS into RS? Having shadows from windows in iteriors, I mean. Then, who cares about this mod.
I could do that, yes.
I wouldn’t say there is anything holding me back from doing that, but ethically, it’s a bit…eh…only because it bypasses the original mod, which is opted-in for DP.
I suppose any forks would do the same things, so why not.
Posted
1 hour ago, TechAngel85 said:
I could do that, yes.
I wouldn’t say there is anything holding me back from doing that, but ethically, it’s a bit…eh…only because it bypasses the original mod, which is opted-in for DP.
I suppose any forks would do the same things, so why not.
Yep, that was my thought. You maintain RS, and you can do whatever you want with it … even if WS wasn’t ‘open’ you could make similar edits independently.
Regarding L&W setup with RS and WS (ugh). What do you recommend now for a baseline? I’m inclined to uninstall WS at this point and go with whichever version of RS you recommend for 2.0.0 dev. I think RS-WS depends on WS.
Posted
12 minutes ago, z929669 said:
Yep, that was my thought. You maintain RS, and you can do whatever you want with it … even if WS wasn’t ‘open’ you could make similar edits independently.
Regarding L&W setup with RS and WS (ugh). What do you recommend now for a baseline? I’m inclined to uninstall WS at this point and go with whichever version of RS you recommend for 2.0.0 dev. I think RS-WS depends on WS.
We could go with pure RS as we always have. The merged version will still have the same issues I stateded…you simply won’t need to download WS anymore.
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Sign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now

Skyrim No Shadows Fix The Elder Scrolls V Skyrim Mods Curseforge Windows cast shadows from interiors in skyrim. now uses simulated ray tracing. Patreon patreon hodi?ty=h humble bundle monthly humblebundle monthly?partner=hodilton buy games humblebundle .

Skyrim No Shadows Fix The Elder Scrolls V Skyrim Mods Curseforge Window shadows rt: simulated ray tracing overhauls interior lighting in skyrim by casting shadows from sunlight, especially from windows. includes window shadows enhancer; includes window shadows light fader; includes brighter window glow maps; includes window shadows patches compatibility: this mod is not compatible with elfx or rlo. Skyrim special editionmy mods:window shadows by hhaleyy: nexusmods skyrimspecialedition mods 37831enbseries v0.427 for tes skyrim se:. This is a simple patch that allows the mod window shadows by hhaleyy to be used with relighing skyrim by jawz. So with the new mod {window shadows by hhaleyy} i’m hoping to remove some light sources added by elfx so that i can make them work together without flickering issues. so my question is if light sources such as candles or lanterns actually produce the light itself or if they are somehow treated like separate objects?.

Skyrim No Shadows Fix The Elder Scrolls V Skyrim Mods Curseforge This is a simple patch that allows the mod window shadows by hhaleyy to be used with relighing skyrim by jawz. So with the new mod {window shadows by hhaleyy} i’m hoping to remove some light sources added by elfx so that i can make them work together without flickering issues. so my question is if light sources such as candles or lanterns actually produce the light itself or if they are somehow treated like separate objects?. Window shadows by hhaleyy modの説明. 窓枠などの影が表示されるようになるmodの紹介です。skyrim seのmodです。 今日のmodを導入すると、窓近くに影が表示される光源が追加され、窓枠などの影が表示されるようになります。. Second update. interiors use this mod window shadows by hhaleyy:) alpha version for cw. not all the weather are done, especially these from dlc. the interiors aren’t touched either. use 0.435v binaries. one important thing you need to use in game volumetric rays. Can’t figure out what is causing them or how to fix it. i’m using rudy’s cathedral enb, cathedral, windows shadows, ele, tamriel master lights, enb light. ele and enb light currently are off because i thought they may have been the problem but i’m trying to use them all. Discussion topic: window shadows rt by hhaley and dlizzio wiki link mod dropped due to instability. tech will incorporate the interior shadows from windows into relighting skyrim, woot.

Skyrim No Shadows Fix Mod Moddb Window shadows by hhaleyy modの説明. 窓枠などの影が表示されるようになるmodの紹介です。skyrim seのmodです。 今日のmodを導入すると、窓近くに影が表示される光源が追加され、窓枠などの影が表示されるようになります。. Second update. interiors use this mod window shadows by hhaleyy:) alpha version for cw. not all the weather are done, especially these from dlc. the interiors aren’t touched either. use 0.435v binaries. one important thing you need to use in game volumetric rays. Can’t figure out what is causing them or how to fix it. i’m using rudy’s cathedral enb, cathedral, windows shadows, ele, tamriel master lights, enb light. ele and enb light currently are off because i thought they may have been the problem but i’m trying to use them all. Discussion topic: window shadows rt by hhaley and dlizzio wiki link mod dropped due to instability. tech will incorporate the interior shadows from windows into relighting skyrim, woot.

Image 2 Skyrim No Shadows Fix Mod For Elder Scrolls V Skyrim Moddb Can’t figure out what is causing them or how to fix it. i’m using rudy’s cathedral enb, cathedral, windows shadows, ele, tamriel master lights, enb light. ele and enb light currently are off because i thought they may have been the problem but i’m trying to use them all. Discussion topic: window shadows rt by hhaley and dlizzio wiki link mod dropped due to instability. tech will incorporate the interior shadows from windows into relighting skyrim, woot.

Fix Shadows At Skyrim Nexus Mods And Community